SEO is een krachtige langetermijnstrategie om de online zichtbaarheid van jouw website te optimaliseren. Met een combinatie van content, techniek en autoriteit bouwen we aan een website die steeds meer opvalt binnen de zoekmachines. Door te werken aan relevantie en autoriteit zal jouw website stijgen in de zoekresultaten van Google.
Zoekwoorden onderzoek
Voordat we starten met onze SEO-werkzaamheden, voeren we een grondig zoekwoordenonderzoek uit. We analyseren de woorden waarop jouw belangrijkste pagina's worden gevonden, ontdekken goed scorende alternatieven en onderzoeken ook de zoekwoorden waar jouw concurrenten op focussen.
Zo vormen we een compleet beeld en kunnen we ons richten op de meest relevante zoektermen om gericht verkeer naar jouw website te genereren.
68%
van de online ervaringen begint in zoekmachines
Landingspagina’s
We creëren landingspagina's die nauw aansluiten bij de resultaten van het zoekwoordenonderzoek. Hierbij houden we rekening met relevantie, concurrentie en het zoekwoorden volume. Onze landingspagina's spelen in op de vragen en intenties achter de zoektermen, zodat we jouw bezoekers de meeste waarde kunnen bieden. Strategisch geplaatste call-to-actions helpen bezoekers met interesse in hun beslissingsproces.
Content en Linkbuilding
Een SEO-strategie wordt versterkt door het schrijven van waardevolle blogs in combinatie met linkbuilding. Door waardevolle externe links naar jouw website te verkrijgen, vergroot de autoriteit en geloofwaardigheid van je website. Door relevante en informatieve blogs, die ook naar andere waardevolle content linken, trek je niet alleen de aandacht van zoekmachines, maar ook van jouw doelgroep. Kwalitatieve blog content fungeert als een magneet voor natuurlijke links van andere websites. Het consistent bouwen aan waardevolle blog content en linkbuilding is daarom essentieel voor een succesvolle SEO-aanpak.
SEO voor Full Funnel marketing
Bij SEO gaat het niet alleen om het targeten van zoekwoorden; we richten ons op de intentie achter de zoekwoorden. Deze intentie is een krachtig datapunt dat ons helpt om te begrijpen waar een bezoeker zich bevindt in het koopproces. Door bij te houden welke gebruikers op welke landingspagina's binnenkomen, kunnen we met getargete [Link: Social advertising] of [Link SEA] campagnes inspelen op deze intent-data, direct verkregen vanaf jouw eigen website.