Adverteren doe je gericht en specifiek. En het liefst op een groep professionals waarbij jij als merk het meest relevant bent. Met retargetting advertenties kun je je richten op professionals die al eerder een interactie met je merk hebben gehad. Op deze manier kun je de kans vergroten op conversie óf ervoor zorgen dat deze groep professionals een laag verder in jouw marketing- en salesfunnel komen.
Binnen LinkedIn zijn er diverse manieren om retargetting-campagnes en advertenties te realiseren.
Websitebezoekers opnieuw benaderen
Een mogelijkheid is het opnieuw benaderen van websitebezoekers Door het instellen van de LinkedIn Insighttag kun je professionals bereiken die al eerder je website hebben bezocht. Ook kun je ervoor zorgen dat je professionals bereikt die specifieke pagina’s op je website hebben bekeken. Zo kun je je advertenties heel specifiek maken en in lijn laten zijn met de door de professional bekeken landings- of productpagina.
Ook kun je verschillende advertentieplatformen met elkaar verbinden. Wanneer bijvoorbeeld bezoekers via een Google Ads campagne op je website komen kun je vervolgens advertenties activeren in LinkedIn (maar ook andersom).
Emailmarketing koppelen aan LinkedIn
Het is ook mogelijk om jouw emaildatabase (die je bijvoorbeeld voor je emailmarketing of nieuwsbrieven gebruikt) in te laden in LinkedIn. Zo kun je professionals die je per mail bereikt ook via LinkedIn aan je merk koppelen.
LinkedIn engagement
Een derde manier om retargeting campagnes op LinkedIn in te stellen, is door professionals te retargeten op basis van hun engagement op het platform. Je kunt bijvoorbeeld professionals retargeten die jouw LinkedIn-pagina hebben bezocht, jouw posts hebben geliked of gedeeld, of jouw video’s hebben bekeken. Zo kun je professionals die al enige betrokkenheid bij je merk hebben, opnieuw benaderen en een laag verder in je marketingfunnel laten komen. Je richt je op die manier alleen nog op de groep professionals die er toe doen.
Retargeting op basis van LinkedIn-formulieren
Het is mogelijk om professionals die een leadgenformulier in LinkedIn geopend hebben opnieuw te benaderen. Zo kun je deze groep mensen alsnog over de streep trekken of betrekken bij jouw merk of boodschap. Mochten zij de eerste keer hun gegevens niet hebben achtergelaten (en bijvoorbeeld jouw leadmagneet niet gedownload hebben), dan kun je ze opnieuw in jouw boodschap meenemen.
Door in te zetten op retargetting ads kun je heel specifiek de meest relevante en betrokken professionals bereiken. Dit draagt bij aan het bewerken van de markt en uiteindelijke stap naar conversie.