We schreven al verschillende artikelen over de voordelen van een Account Based Marketing aanpak. Zodoende publiceerde video’s om de eerste stappen te zetten en realiseerde visuals om meer inzicht te geven. Maar waarom zou jij nu echt gaan starten met die ABM aanpak? Waarom zou jouw bedrijf deze stap moeten zetten? We gunnen je graag drie argumenten. En mocht je daarna nog twijfelen, geen probleem.. we leggen het je graag eens verder uit.
Op dit moment is je marketing weinig efficiënt
Wist je dat 75% van de door marketing gerelateerde leads in de pijplijn wordt afgewezen door de sales-afdeling? En wist je ook dat 70% van de prospects nog niet bereid is om te kopen wanneer ze doorgezet worden naar de sales-afdeling? Er is dus een grote kans dat jouw marketing-activiteiten niet zo efficiënt en effectief zijn. Wat nou als je daadwerkelijk relevante leads bij sales kunt aanleveren? Wat nou als die gesprekken veel soepeler lopen omdat je simpelweg de juiste groep aan tafel hebt kunnen brengen? Account Based Marketing richt zich op het bewerken van de ideale doelgroep en door steeds verder te filteren de meest passende groep professionals aan je organisatie te binden en verbinden.
Wist je dat 75% van de door marketing gerelateerde leads in de pijplijn wordt afgewezen door de sales-afdeling?
We verbinden afdelingen met elkaar
In hoeverre werk jij écht samen met de sales-afdeling (of andersom met de marketingafdeling)? Een Account Based Marketing aanpak vraagt om een verbinding tussen beide afdelingen. Sales heeft heel relevante informatie die marketing niet heeft en andersom. We verbinden binnen een ABM aanpak beide afdelingen met elkaar, niet eenmalig maar duurzaam. Op die manier zorgen we voor een verbinding tussen marketing en sales en dat komt de kwaliteit van de uitkomsten ten goede. Sterker nog het is een voorwaarde voor een goede uitkomst.
ABM levert een hogere ROI
Lees hierover ook een eerder artikel dat we schreven. In het kort: 89 procent van de marketeers geeft na 2 jaar aan een hogere ROI te ervaren met Account Based Marketing dan middels een traditionele marketing-aanpak. Waarom? Dat lees je in het artikel.
Het is leuk!
Bovenal: Account Based Marketing is enorm leuk om uit te voeren. Je gaat steeds beter zien dat je bezig bent met het bouwen van een kwalitatieve en duurzame marketing-aanpak. Een aanpak die resultaat oplevert.